Romateatern
Postat:2009-08-03 Klockan:01:33:27

Om du befinner dig  på Gotland så är Roma teatern det självklara valet. I år firar teatern 20 år och pjäserna som spelas är skriven av ingen mindre än självaste William Shakespear. I år spelas Så som ni vill ha det, en komedi. Föreställningarna håller på till och med den 15 augusti.
Eftersom det är en komedi så hade jag väntat mig att jag skulle få vrida mig av skratt, men det gjorde jag inte. Men föreställningen var underhållande nog och det var skönt att få se något annat än sånt som man kan bli matad av dagligen som tv, data o.s.v. Teatern spelas utomhus under bar himmel i en klosterruin och bara det är ju en upplevelse i sig. Pjäsen håller på i ca:3 timmar så det var himla skönt med en paus. I första akten fick jag fågelskit på armen och i andra akten blev jag lite myggbiten men jag har redan bestämt mig för att gå och se nästa års uppsättning. Har känt mig lite nere för någon dag sedan men jag blev glad av att få gå på teater. Tror att C också blev uppfylld av kvällen för vi är båda mer kärleksfulla mot varandra. Så nu ska jag sluta att skriva så att vi får tillbringa en romantisk kväll tillsammans.


malena

Låter mysigt och romantiskt speciellt med fågelskit!!! KRam



PUBLICERAT: 2009-08-03, 16:53:34 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Nina

Fy fan vilken otur att få fågelskit på sej.

Jag gilade årets pjäs mest alla hittills nästan. ÄLskade narren.

Hoppas ni fick en mysig kväll



PUBLICERAT: 2009-08-06, 20:10:01 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: