Ankan 3
Postat:2009-02-10 Klockan:13:37:06

Idag har vi varit på babysim för första gången! Vi går i en grupp som heter Ankan 3.

En gång tidigare har jag & Wilhelm varit & badat i bassäng. Då var vi några mammor & pappor som hyrde Hemsebadets barnpool, en eftermiddag innan jul. Jag älskar själv att bada så jag hoppas att Wilhelm blir som en fisk i vattnet (som jag & C  var när vi var små)...

Vi skulle vara i poolen med våra bebisar i ca: 15-20 min idag & jag tänkte "vad kort tid vi ska bada". Men det räckte gott & väl så här första gången. Wilhelm tyckte det var mysigt att bada. Han höll glad min & skrattade. Ledaren gick runt & hällde vatten på huvudet, vi sa "nu kommer det vatten" & så hällde hon & Wilhelm fick igång sin "dykreflex" & höll andan. Det tyckte han väl var sådär, men det gick bra ändå, han såg bara lite förvånad ut och jag tror han tycker att det är lite otäckt. Max & Clara var också där idag på babysimmet, Max är hur söt som helst, för han är en riktig badkille. Han ääälskar & bada & han är inte rädd för att visa det. Jag tror att Wilhelm är lite imponerad över Max, jag ser hur han kikar på honom & försöker att plaska som han gör, men då skvätter det i ansiktet och då blir han lite paff & lugnar ner sig för en stund. Men jag kan liksom se hur han spanar på de andra bebisarna & ler åt dem & jag tycker han är så jäkla söt då.  Vi sjöng några sånger & höll barnen i olika grepp som skulle främja deras rörelse i vattnet.

Här är en av sångerna som vi sjöng & den är så himla söt! Men det var bara Clara som sjöng den sista versen. Hehe! (jag kunde den inte)

                                                                                          En liten båt.

 

En liten båt blir ofta våt
 om magen när det stänker.
En liten båt blir ofta våt
Jag undrar vad den tänker.

 

Den tänker att i böljan blå,
 där simmar små, små fiskar
Den tänker att i böljan blå,
Jag undrar vad de viskar.

 

De viskar att det finns en skatt,
Långt ned på havets botten.
De viskar att det finns en skatt,
Jag undrar vem som fått den.

 

Jo, det var jag när jag fick dig
för du var den där skatten!
Jo, det var jag när jag fick dig
och jag blev glad som katten!


I slutet tröttnade Wilhelm lite granna men då hade de andra redan klivit upp. Jag lindade in honom i en stor handduk & sedan satte jag mig för att amma honom. Det är så mysigt att amma när man har badat, då han är lite trött & man får värma honom i handduken & gosa.
Omklädningsrummet är  varmt, otroligt litet & trångt så det var lite panik innan jag lyckats duscha av mig & fått på lille man sina kläder. Det var en ren befrielse att komma ut i friska luften.
När jag kom hem sken solen så gott så jag lagade lunch & satt ute och åt. Undertiden sussade Wilhelm gott i sin vagn efter en våt förmiddag.

I eftermiddag ska jag ut på landet igen, lära mig alla utfodringsrutiner för på måndag ska jag & C ta över en hel gård. Då ska vi vara hund, häst, höns, katt & kaninvakt! 2 hundar, 17 hästar, en hel hönsgård & en kanin. Familjen som äger gården ska bege sig till Afrika i 11 dagar. Det ska bli roligt att få byta liv i några dagar & andas lantluft.

Wilhelm sover sött i vagnen efter babysimmet


Och jag sitter ute & njuter av solen


nina

ååå va härligt att äta ute



PUBLICERAT: 2009-02-10, 14:11:33 | URL: http://torrbollen.blogg.se/
Malena

Kul att han gillade badet och härligt att sitta ute!!



PUBLICERAT: 2009-02-10, 19:38:45 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Malena

Kul att han gillade badet och härligt att sitta ute!!



PUBLICERAT: 2009-02-10, 19:38:49 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
catti

vad skönt att han gillade att bada, ser jättemysigt ut att bada



PUBLICERAT: 2009-02-10, 19:46:05 | URL: http://catti.blogg.se/
Linda

Oj vad skönt att sitta ute! Åååå vad jag längtar till våren nu :-))

Roligt att Wilhelm verkar tycka om babysimmet!

Och spännannde med lantlivet som väntar er ;-)



PUBLICERAT: 2009-02-10, 23:23:28 | URL: http://lan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: