Hipp Hurra!
Postat:2009-02-03 Klockan:21:46:44

Idag fyller Madeleine år så vi hade en liten sammankomst här hemma hos mig. Närvarande var även Annika & lilla Noah, Nea & lilla Nova. (Min Wilhelm & Madeleines Elsa var också med såklart!) Innan fikat hade vi (alla utom Nea & Nova som varit på 4-månaders kontroll på BVC) varit på Öppna förskolan, Myllan.
Madeleine är en av mammorna som jag träffat på under graviditeten & som varit med på gravidfikorna som nu övergått i en egen mammagrupp, med mamma barn träffar av olika slag..
Madeleine hade fixat fika, chokladbollar, kladdkaka med hallon & vaniljvisp. Jag stod för kaffe, te & var en ganska så dålig värdinna då jag glömde bort att ge Nea en tallrik. Jag serverade henne te sedan satte jag mig & började moffa i mig. Då hörde jag Madeleine säga "jaha fick du ingen tallrik". Oj, oj... Jag bad så mycket om ursäkt & tog fram en tallrik mummlade något om en dålig värdinna & fortsatte att moffla i mig.. Till råga på allt hade jag nämnt att jag skulle bjuda på lunch till Madeleine, något som jag helt glömde bort men kom på klockan två ungefär. Madeleine påstod att hon var mätt & inte orkade någon lunch. Fy skäms på mig! Jag lovade att bjuda på lunch någon annan gång.
Som om det inte var nog så hade hon med sig en liten present till mig & jag hade ingen till henne fast det var hennes födelsedag.
Hipp hurra för Madeleine!

Min söta present som Madeleine har knåpat ihop, hennes söner har valt färgerna.



Nova, Elsa & Wilhelm


Malena

Vad trevligt ni verkat ha!! Kan vi ta en fika nästa v?? Då borde det vara friskt här!



PUBLICERAT: 2009-02-03, 22:41:22 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Linda

Hihihihi, ja det är inte alltid man känner sig som världens bästa värdinna...Men jag tror nog du är förlåten ändå! Det kan vara din tur att rycka ut som extra-värdinna nästa gång ;-)



PUBLICERAT: 2009-02-03, 22:55:18 | URL: http://lan.blogg.se/
catti

vilket jättefint hjärt hon har gjort till wilhelm



PUBLICERAT: 2009-02-04, 07:42:22 | URL: http://catti.blogg.se/
Malin

Hej Lee!

Hittade din blogg, rolig och läsa hur ni har det. Han är så söt din lilla son:) Vi har det bara bra och vi stormtrivs i vårt nya hus,trots vattneläckan som var. Hoppas vi syns på stan snart.

Kramar Malin (prajakta)


astrid

du får hälsa henne grattis från mig.. Vad fint hjärta willhelm fick.



kram på dig...



PUBLICERAT: 2009-02-05, 10:53:55 | URL: http://www.nogg.se/nova08
elsa

super bra blogg. kul att läsa. och vilka gulliga bilder!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: