Livet på landet
Postat:2009-02-19 Klockan:15:32:27

Livet på landet är så skönt, att dagligen få ha kontakt med djur & tystnaden. På kvällarna hör man bara hur hästarna tuggar hö, hur hundarna strosar omkring men annars är allting så tyst, så tyst. Måndag kväll var det stjärnklart & vindstilla.
Wilhelm har fått andra sovtider eftersom han måste hänga med i vagnen då jag fodrar hästarna & gör alla morgonrutiner på gården och även då vi gör kvällsrutinerna. På kvällen är också pappa C med & grejjar men ikväll blir han ensam med alla sysslorna då jag ska jobba några timmar.

Idag har vi varit på 5-månaders kontroll med lilla killen, han vägde 8200 gram & är nu 72 cm lång. "Han är lång & smal" säger bvc-sköterskan vid varje besök. Sedan vill hon visa på kurvan hur lång han är & då säger hon "ja men du är ju också lång 6 cm över genomsnittet & Wilhelms pappa är ju lång, han ligger två decimeter över". Hihi! Ja, dessa kurvor!? En annan sak som hon också vill poängtera är "att du behöver inte ha bråttom med smakportionerna" & så säger hon "du ger väl potatis & olika rotfrukter först, innan du börjar med annan mat. Att du kör t.ex. bara potatis i en vecka".
Men varför ska jag göra det då?
Jo, för att se så han inte är allergisk mot något, svarade hon.
Jag gör lite som jag vill & känner & vad som passar sig. Jag kan dock intyga att han inte har fått smaka potatis i en vecka, tre dagar i sträck däremot & vid flera tillfällen ...
På tal om annat..
Det är inget kul att köra bil nu då det är halt som attan, isgata.
Har en del bilder i kameran men de kommer när de kommer, har inte alla kablar & sånt tillgängliga.


catti

tystnaden och lugnet är det som är bäst med att bo på landet, särskilt på sommaren



PUBLICERAT: 2009-02-19, 16:52:24 | URL: http://catti.blogg.se/
malena

Visst är det skönt med lugnet!!



PUBLICERAT: 2009-02-19, 20:14:35 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
malena

Visst är det skönt med lugnet!!



PUBLICERAT: 2009-02-19, 20:15:11 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Linda

Ja det blir aldrig lika lugnt och tyst i stan som på landet. Så är det bara. Men jag gillar ju landet så mig gör det inget heller :-)



Stor kille han är nu, Wilhelm!

Ja dom är roliga dom där bvc tanterna och deras kurvor.



PUBLICERAT: 2009-02-19, 22:42:36 | URL: http://lan.blogg.se/
FrökenM

Åh va mysigt med hästar! Det är lite som en dröm för mig att ngn gång ha en häst, men om den kommer slå in så är det förmodligen om mååånga år... En stor liten kille ni har! Edvin är ju också lång och ståtlig, jag tycker det är härligt : ) Ha det så bra! Kram Maria



PUBLICERAT: 2009-02-20, 20:17:22 | URL: http://skralte.blogg.se/
Linda

Men förlåt så jättemycket för att jag inte hörde av mig idag Lee!! Skulle skicka ett sms till dig igår kväll att jag inte skulle komma idag (eftersom jag är förkyld) men det var som bortblåst 2 sekunder senare. (Hur länge får man skylla på "mumsmums"??)

Ber om ursäkt, det var dåligt av mig.



Hoppas ni hade trevligt iaf!!

Kram från mig!



PUBLICERAT: 2009-02-20, 22:36:39 | URL: http://lan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: