Go & Glaaa
Postat:2009-01-30 Klockan:22:28:28

Go & glad
Öppna förskolan i Vibble. Hur mysigt som helst med gitarr & sång. Fikat efteråt var väl tilltaget & det kostade ingenting. Visst är det fantastiskt att det finns sådana förmåner för oss med barn! ? Fantastiskt!
Det mesta är faktiskt bra när man har barn, jag tänker på alla gratisbesök på BVC där man får både AD-droppar & tandborstar (hörde av en kollega att hon fått en tandborste när hennes sons första tand kom). Vi har det rätt så bra vi som bor i Sverige. Ok, jag skulle kunna sitta här & klaga på allt som inte är bra men det är en hel del som är bra tycker jag & det är ju värt att ta fram ibland. Jag känner mig tacksam över de bra sakerna.

När jag satt där på sångstunden i Vibble så blev jag glatt överaskad över Wilhelms musik intresse. *fniss*
Ledaren hade delat ut maraccas innan vi startade igång & när hon började spela, så började Wilhelm sparka med benen & var såååå glad samtidigt som han viftade med armen spelandes på sin maraccas. Det lustiga var att han lyckades göra det precis på de partierna i låten som man skulle göra så. Haha! Jag & Marina tittade på varandra & flinade, Liv satt med stora ögon i Marinas knä & uppfylldes av musiken. Det fanns ju en hel del barn att titta på (& även vuxna).
I alla fall så fick jag ett sånt där hääärligt "moment". En stund att minnas!
För Wilhelm, han var världens sötaste & det bara värmde så där härligt i mitt bröst.
Alla känslorna bara överöste mig, med tårar av lycka över att han finns & att han är så god.
Jag gjorde mitt bästa för att hålla tillbaka tårarna.
Det pirrar fortfarande av kärlek i mitt bröst.
Visst är livet härligt ibland!

Här är min bebis 6 dagar gamal


4 månader gamal


Igår


Och ikväll just nu

Ni vet när man köpt ett nytt klädesplagg som inte riktigt passar ännu som man vill lägga undan & sedan ta fram!? Hade inhandlat den här grönrandiga. Men pappa hittade Wilhelms nya Body i strl 80 & så lyckades lillkillen somna. Ja, ja.. låt gå för den här gången då...
Wilhelm har fått en ny frisyr, han har tappat hår fram mot pannan men håret längre bak finns ännu kvar. Det ser lite lustigt ut och när han ligger ner som på bilden så formas håret som en liten tuppkam bak på hjässan.

Igår natt lyckades jag natta Wilhelm kl: 21.30, det tog en timme innan han sov då jag började nattningen vid halv åtta. Idag sover han sedan kl: 20.30. Hoppas att han är tillbaka i sina gamla sovrutiner som vi hade innan jul! Då somnade han runt åttatiden varje kväll.
Ska tillägga att jag har badat med Wilhelm i badkaret i morse, gått till Vibble (varit på öppna förskolan), varit till tandläkaren (gjort en rot behandling), städat lägenheten, varit på systemet, apoteket & Ica Maxi idag. Plus att jag har gjort några armhävningar (klarar bara 9 st på knä) & situps (de är halvdana, så här behövs det tränas). Det du! Inte dåligt, va!


catti

vad har varit aktiv.



PUBLICERAT: 2009-01-31, 09:27:37 | URL: http://catti.blogg.se/
nina

va glad jag blir att du är så lycklig å tacksam över din situation både med wilhelm och i sverige.



å va mycket du gjort denna dag. en rotbehandling mitt i allt. läskigt!



PUBLICERAT: 2009-01-31, 09:59:35 | URL: http://torrbollen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: