Pannkaka
Postat:2009-01-29 Klockan:21:07:49

Det är torsdag & familjen har ätit pannkaka. Det blev en "tjockpannkaka".
Tidigare idag har jag & Wilhelm varit på besök hemma hos Malena & lilla Ebbe för första gången. De bor i ett mysigt hus & hade det väldigt fint hemma. Ebbe hade massor med leksaker som Wilhelm fick leka med & en gåstol som han fick provsitta. Jag märkte att det var lite väl tidigt för gåstolen men han såg ganska så lycklig ut till en början då han hamnade i stolen.
Så här glad var Ebbe idag! Vincent mannekängar!
  Ville provar gåstolen (till vänster) Och Martin provar gåstolen

Det var inte bara jag & Wilhelm som var hemma hos Malena, vi var faktiskt så mycket som 5 mammor & 5 bebisar totalt. Vi pratade som vanligt om väldigt viktiga saker undertiden vi mumsade på mackor, bullar & något så roligt & gott som tuppkaka! Och vi svalde ner det hela med både äppeljuice & kaffe. Sweet!
Ebbe & Wilhelm fick mumsa fruktpuré & jag passade på att fråga Malena om Wille fick smaka en majsbåge (ser ut som en ostkrok men smakar kartong!?) så Wilhelm fick prova en, men det var liksom majsbåge överallt så han får nog vänta lite med både majsbågar & gåstol. Fast det fanns en positiv sak med majsbågarna, han skrek inte av sorg då han inte fick mer mangopuré.
Eftersom Ebbe har lite grövre armar än Wilhelm så hade Malena en Body som inte passade killen, så då fick jag med mig den hem till Wilhelm. Jätte fin i blåa toner & av ett danskt klädmärke. Vi tackar & bugar & bockar!


Malena

Tack för att ni ville komma idag, kom gärna fler ggr nu när ni vet var vi bor.



Vilken bra bild du fått på Ebbe!!



PUBLICERAT: 2009-01-29, 22:09:47 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
catti

fina bilder du tog.



PUBLICERAT: 2009-01-30, 08:08:03 | URL: http://catti.blogg.se/
LeeLoo

tack ska ni ha!

Jag kan maila bild till dig om du vill Malena & kommer gärna hem till er fler ggr!



PUBLICERAT: 2009-01-30, 21:32:19 | URL: http://leelooos.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: