Att jobba när man har en 4-månaders bebis!?
Postat:2009-01-23 Klockan:09:49:08

Så nu är det gjort, en första arbetsdag eller en halv arbetsdag (4 timmar) sedan jag blev mamma. Det kändes helt ok när jag åkte hemifrån & helt ok när jag ringde hem vid 19-tiden & lilla hjärtat låg & sov i soffan, allt var bra & lugnt.
Men när jag kom hem kl: 21 så var svärmor hemma hos oss & Wilhelm hade varit jätte ledsen & helt otröstlig innan de hade fått honom att sova. Huga! Då kändes det inte lika roligt och onödigt på nått vis, då jag inte hade speciellt mycket att göra nere på jobbet.
När man jobbar, det är inte samma sak som när man t.ex. går ut & äter. För man har ju mobilen med sig & är liksom beredd på att åka hem om det behövs. Man känner sig lugn av att ha den där "jouren". Men när jag är på jobbet då står jag & masserar och då har jag inte "jouren". Jag hade inte tänkt på det innan utan det var något som jag kom på igår. Jag har kunder att ta hand om på jobbet men egentligen är ju Wilhelm mycket viktigare än dem & det är ju honom jag borde ta hand om, han behöver mig...
Jag trodde att det skulle gå jätte bra, att Wilhelm skulle vara ensam med pappa & att de skulle ha mysigt, men Wille är ju oftast ganska så snuttig på kvällen. När jag får höra att han gråtit, varit otröstlig & gråtit så mycket att han knappt kunde andas då känns det mindre bra. Usch! Jag ska prova igen om 2 veckor, om det är likadant då kommer jag att vänta med att jobba på ett tag...
(Jag är schemalagd från vecka 4-22, 4 timmar varannan torsdag kl: 17-21...)


så här gott kan man sova i soffan ibland (efter det att man snuttat sig till sömns)

Och här nedan sovkort som jag tog innan jul, han ser så mysig ut







Och här kommer efterlysta julkort, då Wille har på sig tomtedräkten, vi tackar Harriet m.familj för den. Tack Harriet, Louise & P-A!
klickbara bilder


med kusinerna vid granen


clara

Hu va jobbigt att höra att dom hade haft det kämpigt där hemma. De va sant detdär du skrev om "jouren". Har inte tänkt på det så innan.



PUBLICERAT: 2009-01-23, 10:11:26 | URL: http://cklaris.blogg.se/
catti

vad tråkigt att han var så ledsen. hoppas det går bättre nästa gång



PUBLICERAT: 2009-01-23, 20:04:06 | URL: http://catti.blogg.se/
LeeLoo

tack, tack! Hoppas jag med!


Linda

Vad jobbigt att han vart så ledsen! Men som du säger, ge det en gång till och funkar det inte så är det ju bara att inte göra det igen...ännu.

Men usch, man tycker så synd om sin lilla älskling när dom varit så ledsna... :-(



PUBLICERAT: 2009-01-25, 22:59:47 | URL: http://lan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: