på stan idag igen
Postat:2009-06-26 Klockan:22:26:35

Idag har vi (mamma, Janne, jag & Wille) spenderat ännu en dag i Visby stad med mat, sol & shopping. Jag har bestämt tema till vardagsrummet & det blir tema: Gotland! Kuddar med fina Gotlandsfår är inköpta på Akantus. Så nu ska det smackas in Gotlandsgrejer i vardagsrummet, eller det blir väl lite pö om pö...
Vi promenerade både till & från stan för att senare ta bilen ner för att avnjuta en middag på hamnen. Vi blev bjudna på middag av mamma & Janne, på Kalas. Jag åt biff med sötpotatis & paprikakryddad bearnaisesås, och sparris. Till dessert fick vi vaniljkräm med bärkompott & kaffe. Det var inte helt fel! Först när maten kom ut tänkte jag "men oj vad lite mat" men jag blev mätt i alla fall så jag gav bort lite kött & dessert till "C" som säkert hade fått plats med en hel häst i magen. Det fanns en till vid bordet som inte tackade nej till allt som bjöds på, nämligen Wilhelm. Han åt en burk mat, bröd, kött, sparris & allt som bjöds. Han klarade av restaurangbesöket aldeles utmärkt fast klockan blev "past bedtime", lite kinkigt blev det men inte alls så farligt. Det var nog första gången vi käkade middag på restaurang med lillkillen (har nog bara lunchat innan) men det får bli fler gånger. Han var så duktig.
Just nu ligger Wilhelm & sover, pappa C har nattat honom, jag tror att jag tappat snitsen nu när inte alltid tuttarna duger som insomningshjälp. Tuttarna kan duga ibland om han är trött & proppmätt eller på humör typ, men annars så har han börjat att larva sig en del, ska nypa mig & titta sig runt, sparka med benen, liksom göra allt för att inte somna. Men så blir han skitsur om han inte får snutta. *suckar*
Men det är skönt att det inte bara är mamma som gäller längre, pappa är väldigt poppis just nu!


nina

Å va mysigt att käka ute, det var verkligen länge sedan nu (förutom lunch som sagt). Vart ligge Kalas?

Visst är dte bra när pappa är poppis.



PUBLICERAT: 2009-06-27, 09:12:46 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
LeeLoo

kalas i hamnen mellan glassbaren & turistinfo



PUBLICERAT: 2009-06-27, 19:27:28 | URL: http://leelooos.blogg.se/l
LeeLoo

men servicen var inte proffsig, det känns att de var sommarpersonal & nyöppnat...



PUBLICERAT: 2009-06-27, 20:01:36 | URL: http://leelooos.blogg.se/l
malena

Vilken mysig dag! Hoppas snart få se er!



PUBLICERAT: 2009-06-27, 20:47:54 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: