Tjo
Postat:2009-03-19 Klockan:10:12:59

Hej tjo!
Tiden går, fort!
Och jag är virrigare än någonsin. Som om det inte räckte med alla incedenter vi har haft på babysimmet!? En gång bajsade Wille i omklädningsrummet, det var bajs överallt & för 2 veckor sedan hade jag en "mensincident". Och nu sist står jag & säger att Wilhelm är 5 månader, fem & en halv månad ändrar jag mig sedan till. Tjejen som sitter brevid berättar att hennes son är 6 månader & vi kommer fram till att vi måste ha legat på BB samtidigt, men inte ens då kommer jag på att Wille faktiskt är 6 månader gammal. Inte förrän jag är på väg hem, då ramlar poletten ner. Fy vad knäppt, en mamma som inte ens vet hur gammal sin son är. Så tokigt! Men annars är Wilhelm den gladaste killen i poolen, han är som fisken i vattnet. Och han älskar att bada även här hemma i badkaret.







Sedan vi flyttade till våran nya lägenhet har vi provat en ny nattningsvariant, då Wilhelm får ligga själv i sin säng med en flaska ersättning. Och hör & häpna det funkar skit bra! Han somnar gott, mätt & belåten utan skrik mellan kl: 19-20. Så skönt!





På lördag ska jag vara med på en lättare hopptävling då man bara ska klara banan runt en s.k. clear round, men det som skiljer sig från sist jag tävlade är att det är en lokal (större) tävling. Så jag rider några gånger i veckan nu....
De som äger hästen som jag rider kör en s.k. "fettmetod" vilket innebär att de äter mycket fett & lite kolhydrater. I början tyckte jag att det lät jätte konstigt men sakta börjar jag att inspireras & igår åt jag youghurt med kokosflingor, linfrön & pumpakärnor till frukost & äggröra till lunch. Jag har tänkt på att inte äta så mycket kolhydrater utan mer fettrik  (bra fett) kost. Jag vet inte om det är en tillfällighet men imorse stod vågen på -1kg.


nina

fina bilder på fin halvårskille.

jag vet hur det är att vara förvirrad. precis det där kunde lika väl ha hänt mig. vi får hoppas att dte går över sen.



PUBLICERAT: 2009-03-19, 10:47:21 | URL: http://torrbollen.blogg.se/
astrid

vilka härliga bilder på er lilla kille. Ja, Nova kan redan krypa och ställa sig mot saker. Så vi har fullt upp med att hålla koll på henne.



Kan willhelm hålla flaskan själv? Nova dricker ju bara ur pipmugg så vi måste hålla i den annars häller hon över hela sig. Jag har försökt göra som du beskrev men hon vill liksom inte utan vänder sig bara på mage hela tiden. Men vad skönt att det funkar för er och att lillen kan somna så.



kram kram



PUBLICERAT: 2009-03-19, 15:35:33 | URL: http://www.nogg.se/nova08
dessan

sötpojken så stor han blivit och vad fort det går! :) kul att du ska tävla på lördag, lycka till!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: