What a day!
Postat:2009-03-08 Klockan:20:48:12

Så var den stora dagen kommen. Jag kom i säng aldeles försent eftersom C var ute med några kompisar igår & jag kunde liksom inte slappna av. Jag brukar inte ha problem med det annars men just igår hade jag en olustig känsla i kroppen så det blev några sms & nått telefon samtal innan jag bestämde mig för att gå till sängs. Halv två var klockan innan jag la mig & klockan sju tyckte Wilhelm att det var dags att vakna. *suck* Men vi somnade om vid åtta & sov en timme till, sedan var det dags att kliva upp. Jag irrade omkring för att göra i ordning både mig & Wilhelm för att åka till tävlingen (hästhoppning, klubbtävling). Väckte C & gick ut till parkeringen med Wille i vagnen. Då kom det stora probmemet, jag hittade inte bilen på parkeringen. Ringde in till C & han hade glömt bort att köra hem bilen som han hade parkerat hos en kompis igår. Han hade senare gått ner till stan & tog en taxi hem från krogen.
Då kände jag paniken, nervositeten stiga inom mig. Ringde till en taxi & sprang in med vagnen. Taxin kom 12 min senare & klockan var elva innan jag var på tävlingsplatsen. Nästan gråtfärdig & lite nervös. Tänkte att Louise får hoppa hästen istället för mig. Jag hann inte gå banan men Louise peppade mig att hoppa ändå, tack snälla du! Vi stod på läktaren & kollade när ponnyerna hoppade så att jag fick lära mig banan. Jag värmde upp hästen, hoppade några språng på framhoppningen & det gick väl sådär. Med inte allt för stora förhoppningar gick vi (jag på hästen Thor) in på banan. Jag körde en sista memorering av banan & speakern ropade ut "varsågod & rid". Jag galopperade mot första hindret & vi flög över det, klarade grundomgången och styrde mot omhoppningshindren. Den klassen (förenklad Lätt D) som jag var med i gick inte efter den snabbaste tiden utan banan hade en idealtid på 36 sekunder & den som är närmast idealtiden vinner. Jag klarade alla hinder! Men varken jag, Harriet  eller Louise hörde vad jag fick för tid. Jag skrittade runt på hästen utanför ridhuset & när klassen är slut så ropar de upp de som placerat sig. "Och segrade i den här klassen gjorde Lee Eriksson på Thor Burge med tiden 36,0". Wow! Vad glad jag blev, tjhohoo jag vann! Till historien hör ju att det var bara fjärde femte gången jag sitter på hästen & så gick det så himla bra. Det är kul att vinna!
Tyvärr så missade både C & Wilhelm mammas (min) seger, men jag får väl göra om det snart igen!? Haha!

Kolla vilken fin tårta jag vann!


malena

Ett stort grattis tjejen!!



PUBLICERAT: 2009-03-08, 22:00:39 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
nina

men oj va skoj. GRATIS!

va knepigt att du fick ta taxi.



PUBLICERAT: 2009-03-09, 16:54:31 | URL: http://torrbollen.blogg.se/
jenny

Vad roligt! Grattis! :D


Linda

Stort grattis till vinsten!! Roligt att vinna tårta :-)



PUBLICERAT: 2009-03-09, 22:17:01 | URL: http://lan.blogg.se/
astrid

Stort Grattis.. Jag har också ridiit mycket i mina dagar (hela 11 år red jag) men nu håller jag inte alls på. Visst hade det varit kul, men det är så satans dyrt om man inte känner någon som har häst så man kan rida gratis..



kram på er



PUBLICERAT: 2009-03-10, 13:52:20 | URL: http://www.nogg.se/nova08
LeeLoo

tack tack! :-D



PUBLICERAT: 2009-03-10, 18:39:37 | URL: http://leelooos.blogg.se/
Anonym

grattis till vinsten, ibland e det bra att inte vara förbered :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: