Min lediga tisdag
Postat:2009-11-03 Klockan:21:38:14

Tack alla ni som kommenterat på min blogg, det är alltid roligt att läsa.

Jag & Wilhelm fick kliva upp i ottan för att skjutsa pappa "C" till jobbet då vi skulle ha bilen idag. Wilhelm låg helt utslagen & drack välling undertiden jag klädde på honom. Så idag var vi ute & gungade innan klockan 07:00! På väg till babysimmet somnade lillprinsen som en stock & sov tills jag la ner honom på träbänken inne i omklädningsrummet. När vi äntligen kom ner i poolen & precis skulle börja, bajsade Ottilia i poolen så alla fick kliva upp, instruktören fiskade bajs & efter en stund fick vi kliva i igen. Jag funderade på om jag verkligen ville kliva i igen, men alla andra gjorde det & Wilhelm ville verkligen i poolen glatt ovetandes om situationen. Men vi klev i & undertiden glömde jag bort vad som hänt, som tur var. Efter badet handlade vi på Ica Maxi, Wilhelm fick en käpphäst som kan gnägga & han fick också äta en varmkorv. På vägen hem somnade han i bilen & sov tills jag hade packat upp varorna & ätit lunch. Han vaknade inte förrän vi var på väg ner till MVC för att jag skulle få svininfluensa vaccinationen.
Jag var så nervös att det skulle göra ont men det stack till lite som ett myggstick bara. Efter vaccinationen väntade jag 20 min på en ev. reaktion, drack en kopp kaffe & läste tidningen. Sedan bytte jag blöjor på Wille & märkte att han kissat ner sig. Åkte till stan & köpte ett par brallor till honom, sedan direkt till Liv & Marina där också Elin & Olle var. Vi fikade Marinas hemmagjorda Rabarberpaj & drack kaffe. Barnen lekte bra till en början sedan ville Wilhelm klappa Liv i huvudet hårdare & hårdare. Liv var tuff & sa inte så mycket. Men då han tog tag i ett stort leksakståg & slog det i huvudet på henne då blev hon jätte ledsen såklart. Jag försökte få honom att förstå att man inte får göra så, men han förstår inte det ännu.
Nu ikväll känns armen lite öm efter vaccinationen.
Wilhelm sussar sött i sin säng.
Bebisen i magen sparkar på som vanligt.
Och Nått som känns tråkigt & ledsamt är att "C´s" farmor ligger på sjukhus. Vi ska hälsa på henne imorgon.


clara

se där, det gick ju fint med sprutan.

kände precis som dom om badet efter bajset, ÄCKLIGT! Men Jessica skulle aldrig låtit oss bada om hon tyckte det var äckligt,hoppas jag!



PUBLICERAT: 2009-11-04, 10:13:15 | URL: http://cklaris.blogg.se/
nina

Fy fan för bada i nybajsad pool. Nu blir jag lite skeptisk till det här med babysim igen...



Tur att inte sprutan gjorde så ont.



Hade ni trevligt på lunchen?



PUBLICERAT: 2009-11-04, 17:45:42 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Catti

Jag som trodde att man hade de där badbyxona som smet åt ordentligt vid benen och runt mage för att det itne skulle hända.

Usch vad äckligt.



PUBLICERAT: 2009-11-04, 19:48:17 | URL: http://catti.blogg.se/
LeeLoo

vi hade trevligt på lunchen!

badbyxorna håller endast tätt om barnet får vara fri, inte om man t.ex. sätter ner barnet på armen eller så. Då kan det liksom tryckas ut... Usch



PUBLICERAT: 2009-11-04, 20:21:57 | URL: http://leelooos.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: