Fredag - ledig & hela helgen! Yes!
Postat:2009-10-09 Klockan:22:05:59

Wilhelm var hemma från dagis i måndags men annars har han varit på inskolning tis-fre. Han är fortfarande snorig men pigg & glad ändå. I tisdags bakade jag kanelbullar, Wilhelm hjälpte till genom att dela ett äggskal i tusen bitar & sedan försökte han stjäla deg när jag skulle bre ut smör, jag var full av smör & försökte mota iväg honom, han skrek högt av förtjusning & sprang mot bordet & försökte snabbt slita åt sig den smöriga vetedegen och få in den i munnen innan jag kunde stoppa honom. Buskillen!

När bullarna var klara fick han smaka.


Eftersom han varit lite snorig & sjuk så tyckte jag att han skulle få en liten "krya på dig" present, så han fick ett paket med 3 små racerbilar.

Torsdagen var jobbig för då fick jag & Wilhelm knappt träffa varandra eftersom han skulle vara på inskolning på dagis 9-14 & jag började jobba kl:15-21. Saknade han massor!
Idag hämtade jag & "C" Wilhelm på dagis före 14 & när vi kom hem lyxade vi till det med en äppelpaj som vi hade slängt ihop. Sedan drog jag & Wilhelm till stan. Vi var på jakt efter ett par allväderstövlar till honom men tyvärr hade de inte strl 21 i dem (som han hade behövt för det märket var väldigt rymligt) men vi köpte 2 orkidéer på Coop för 100:- & en body lotion på Body shop för nu börjar det klia på magen, tror det är dags & börja smörja in min kula.

I veckan ramlade Wilhelm på asfalten & skrapade upp ansiktet så de ringde från dagis för att säga att vi skulle hämta honom, inte för han hade ramlat utan de ringer när han vaknat från tuppluren efter lunch. Och när vi kommer & hämtar honom, huga lilla gubben, det såg så hemskt ut. Läppen, kinden & nedanför ögat & ovanför ögat & pannan, han hade verkligen lyckas skrapa upp halva ansiktet. Nu ser det ganska så bra ut men samma dag som han skrapat sig såg det så illa ut.

Jag är ledig i helgen, så skönt. Ska bara vara hemma & gosa Wilhelm, kanske gå ut i skogen med svärmor då hon är på jakt efter kantareller. Men får se om jag orkar, jag har lite ont i halsen & är lite halv krasslig.


Nina

Härligt att vara ledig. Å bullar..MUMS va smaskiga de såg ut. Stackars W som slagit sig. Går han bra nu? Det gör han säkert. Men ramla kan man ju ändå.

SMörj du in lilla kulan du. Är magen ungefär som förra graviditeten eller störra/mindre?

Kram



PUBLICERAT: 2009-10-10, 09:21:24 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: