En ny vecka
Postat:2010-04-13 Klockan:20:34:56

Efter påskhelgen har ännu en vecka passerat. Jag vet inte vad vi har gjort den här veckan. Promenader & ett misslyckat försök med att göra chokladtryffel med passionsfrukt. De går att äta men jag måste rådfråga en expert angående ett moment i processen. Jag fick liksom inte ihop allt till en fin smet utan det skiktade sig, jag hällde då bort det "fettiga". Men vad kan ha gått fel? Smälte jag allt för snabbt? Skulle jag blandat & väntat längre?

Chokladtryffel med passionsfrukt
ca: 25 st (recept från Buffétidningen)

200 g mörk choklad
2 tsk honung
2 msk från 2 passionsfrukter
25 g smör
1,5 dl grädde

+ kakao att rulla i

Hacka chokladen grovt
Gröp ur passionsfrukterna & ta 2 msk
Lägg allt i en kastrull (utom kakaon)
Låt allt smälta samman långsamt, rör då & då
Låt stelna i en bunke i kylen ca:4 timmar
rulla till kulor eller ägg
ställ tillbaka i kylen i ca: 15 min
rulla i kakao
Lägg i burk med tätslutande lock, förvaras i kylen


Fler söta bilder från förra veckan








Hästgänget, från vänster jag & Thor, Johan & Ramona, Louise & Diablo, Harriet




nina

Det där har hänt mig med. Jag vågar inte blanda nått annat än sprit eller fett med choklad längre.



PUBLICERAT: 2010-04-16, 18:41:19 | URL: http://ninaruthstom.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: