Vill inte sova
Postat:2010-12-09 Klockan:12:35:01

Vi har varit hemma hela veckan, Oscar är sjuk.
Jag var på ännu en omgång Zumba igår, fick till & med mjölksyra under en låt. Ganska häftigt! Det är skit kul & samtidigt skit jobbigt, känns så himla härligt. Jag har aldrig tidigare skakat på rumpan så mycket under ett träningspass! Den här gången var det ordinarie ledare, tydligen hade det varit en vikarie förra gången då jag var så missnöjd med ledarinsatsen.
"C" var helt förstörd när jag kom hem, Oscar skrek som en galning.
Han är verkligen helt crazy nu på kvällarna vid nattning, så himla förbannad.
Undrar varför?
Jag spekulerar om det har något med amningen att göra, han ammas inte längre till sömns -det går inte. Han vägrar också välling, slår ilsket bort flaskan. Det verkar som om han inte vill sova, bara jag går in i ett mörkt sovrum med honom så blir han sur. Till sist när han skrikit (vrålat så han är helt röd i ansiktet, hur lång tid som helst) sig tröttare ligger han å babblar å lallar för att sedan till sist somna. Annars är han världens godaste & gladaste kille. Han sover knappt mer än Wilhelm så han borde vara trött. Det här började innan hans förkylning.
Men jag funderar på om det kanske kan bli bättre när han mår bättre, jag hoppas det, för det här är inte så roligt. Jag vet att också Wille var lite krånglig med nattningen i nån viss ålder innan det blev rutin på att ligga i sängen med en flaska välling.
Angående nattning så kan jag ju nämna att Wilhelm inte är så glad i att sova på kvällarna. Han kommer upp sådär en 10 gånger ibland & provar olika sätt för att få vara uppe lite till. Tålamod & envishet plus ödmjukhet är väl ett bra koncept att följa. Han var verkligen exemplarisk i 1 år med nattningarna, men nu har han lärt sig att klättra ur sängen. I spjälsängen sover han bra utan "problem" men nu är han stor & sover i stor säng & jag tror att om vi inte tar den här "dusten" nu så skjuter vi nog bara upp "problemet".



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: