Helgen är över
Postat:2010-02-09 Klockan:20:52:07

Så här såg söndagen ut, gå in & kika på buskillarna på Catti´s blogg. Vi hade en mysig fm tillsammans med Vincent & Catti. Efter lunch åkte jag & Wille på hästhoppning för att avsluta dagen hos min svärmor Lisa, alltså Willes farmor. Lisa bjöd på dessert, fruktsallad med nöt & youghurtdressing. Det var inte fy skam, utan mumma!

Pappa C kom hem från Thai boxningshelgen i Sthlm & jag lyckades knipa igen hela helgen, ingen bebis i sikte ännu. Idag är det dock bara 6 dagar kvar till beräknad förlossning.
Igår var jag med om ngt väldigt pinsamt!
Fick för mig att vattnet hade gått i badkaret! Ringer till förlossningen & även om jag inte läcker vatten så vill hon att jag ska komma in på rutinkontroll. Får ligga med ctg-kurvan i 15 min, blodtrycket kollas & jag blir tempad & allt ser bra ut. Läkaren som ska kolla om vattnet gått blir försenad då hon är på operation. Tror jag var på sjukhuset i 2 timmar... I alla fall så kommer läkaren till slut & hon känner efter hur bebisen ligger sedan gör hon en undersökning men konstaterar snabbt att det inte var vattnet som har gått. Hon kollar också hur pass mogen jag är, hinnorna är intakta, jag är öppen 3 cm, nej nästan 4 cm. Ingen kan dock säga när bebisen vill titta ut, det är tydligen vanligt att man som omföderska går öppen på slutet av graviditeten.

Här kommer lite bilder från lördag em. som spenderades på landet!
Här drar Harriet Wilhelm i pulkan & får sällskap av både hund (Paloma) & katt (Ture).


Wille var en riktig tuffing & red tillsammans med Louise på hästen Diablo.


I stallet fick Wille sitta på havrebingen bredvid den vita katten.


astrid

ojoj, men 4 cm är inte illa. så mycket öppen hann jag aldtig bli. Då kanske inte själva öpnningsskedet i början gör så ont sen :D vi får hoppas h.n vill kika ut snart



kram kram



PUBLICERAT: 2010-02-09, 21:26:37 | URL: http://www.nogg.se/nova08
malena

Hej där jo man kan gå öppen ganska länge som omföderska men det gör nog ofta att själva födandet går fortare, mina har gjort det!

Skall bli kul att ses i morgon om ingen unge pluppar ut i natt!


clara

åhh va det är spännande nu! väntar varje dag på sms. :-)

hu va vi saknade er på babysimmet...

kramar!



PUBLICERAT: 2010-02-10, 11:47:30 | URL: http://cklaris.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: