Ute
Postat:2010-01-25 Klockan:20:53:51

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne!
Jag & Wille hade en bra söndag eftermiddag ute i pulkabacken & med lite snöröjning.

I pulkabacken
Wilhelm såg några större pojkar som åkte, en bit bort ,direkt på overallerna på blankisen. Han skrek av förtjusning när han såg dem & ville självklart försöka göra som dem. Jag fick springa & fånga in honom då han ställde sig i slutet av backen där pojkarna susade fram. Han blev såklart jätte sur på mig då han inte fick vara där. Han hann dock ut på det isiga underlaget en gång & försökte att gå upp för backen. Ramlade, men jag tog emot honom. De stora pojkarna hade med sig en lillebror som var ca: 3-4 år, han slog sig rejält på isen & grät. Då gick det bra för Wilhelm att åka pulka en stund. Men sedan ville han till isen igen. Vi gick lite längre ifrån så han fick åka lite på bara overallen på isen. Men gång på gång ville han resa sig upp & gå uppför backen på isen men jag stoppade honom. Förutom den sista gången då han kröp bortåt & ställde sig upp & skyndade sig iväg uppåt. Och ramlade & slog hakan så det kom små bloddroppar. Han grät lite grann & jag tröstade honom. Sedan ville han åka pulka igen & skrattade gott när han susade nedför backen.





Sötaset prinsen skrattar & springer med spaden


kaaaaa = kasta





Iväg till pulkabacken, here we go!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: