Midsommardagen
Postat:2009-06-20 Klockan:14:34:59

Midsommarafton i all ära, men när klockan blev midnatt då var jag helt slut. Dagen började med en färd till Klintehamn, Mulde, där vi hämtade C´s lillebror Tom. Vi hann också med en fika ute i solen innan det var dags att åka tillbaka till stan igen. Vi handlade på Ica Maxi & Sedan åkte vi hem och fixade i ordning oss & tog på oss fin kläder. Vi firade midsommar i Vibble & vi började dagen där ute med sill, potatis, nubbesallad, nubbar & snapsvisor. Wilhelm blev glad när alla sjöng Imse Vimse finkel. *host*
Han blev också lycklig då han fick potatis & köttbullar.
Efter den underbara sillen var det dags för lekar i lag. Det var jätte kul och Wille sov ända tills vi kom till säckhoppningen då skrek vi så högt så att han vaknade & blev jätte ledsen. Men han blev snabbt på bra humör och vi gick in så han fick ammas lite grann. Sedan tändes grillarna och vi käkade karré, potatissallad & melon.
Sedan vet jag inte riktigt vad vi gjorde men tiden gick & Wille blev så otroligt trött men kunde inte somna. Han var runt i olika famnar, härjade på & dansade men till sist blev han nästan apatisk. Tröttheten var ett faktum. Jag försökte lägga honom i vagnen men det gillades inte så vi gick in i köket & gjorde en till flaska välling som han drack samtidigt som han slumrade in. Jag satt länge med honom och höll hans lilla hand. Ute hade det börjat att regna och jag hörde festens brus. Jag satt där i mörkret och blev full av tankar. Jag satt där tills benen somnade och tills jag började att frysa. Nu hade jag helt tappat lusten att gå tillbaka ut till festen. Klockan var bara 22 typ. Suck!
Jag hittade C och frågade om jag kunde åka hem, men han ville att vi skulle stanna. Men när klockan var tolv då åkte vi ÄNTLIGEN HEM! Klockan ett ringde C och då åkte jag och hämtade honom & hans bror.
Ni idag är det midsommardagen och vi är alla trötta & sega!

Tyvärr har jag tappat bort kameran så inga kort finns för att dokumentera midsommarafton 2009, Wilhelms första midsommarafton.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: