Söta
Postat:2009-04-27 Klockan:20:21:07

Wille står upp på alla fyra & gungar. Snart tror jag att han kommer att krypa på riktigt, nu ålar han mest framåt. Han har nu mer regelbundna mattider & det gör att det blir mindre grin & gnäll. På morgonen eller natten äter han ersättning, på fm mellanmål i form av frukt eller smörgås, lunchen består av gröt eller rester, mellanmål: frukt eller macka,  middag: oftast det vi äter om det är "willevänligt" annars blir det "burkmat", kvällsmål: ersättning eller välling. På natten & ca: 2-4 gånger under dagen ammar jag honom också.
Nu sover han  sött sedan halv åtta, själv ligger jag i soffan och slappar. Idag har vi (jag & Wille) varit till Elin i Vibble, jag blev bjuden på lunch ute på terassen. En himla god tonfisk sallad med dressing & bröd till. Och till efterrätt blev det glass & kaffe. Det är inte dumt att vara mammaledig! Att luncha är ett trevligt sätt att umgås. Eller hur!
Älskar min son! Ligger i soffan & känner mig kär, hihi!


malin

Hej! jaa det e verkligen tråkigt, men är är man delaktiv helt sj utan att han hjälper mig något här hemma eller med barnen men ändå vart hemma och arbetslös i snart 1 år, då orka jag hellre ensam, utan irritation, jaa får se på torsdag va läkaren säger, då de ska tas prover :( nervöst och jobbigt, men mina älskade barn hjälper mig i allt jobbigt


nina

Det är ju så härligt när man bara fylls upp till öronen av kärlekskänslor. Tänk att man kunde ha sånna känslor som man har nu som förälder. Ja det är mäktigt.



Bra med rutiner för de små liven. Det har jag oxå märkt.



Att vara mammledig är LIVET.



Sov gott!



PUBLICERAT: 2009-04-27, 21:53:03 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
malena

Visst är det skönt med rutiner!!

Hoppas snart få träffa din stora kille!

Vill ni kanske komma på en fika nästa v??



PUBLICERAT: 2009-04-29, 09:15:35 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Agnes borggren

bra att höra att Wille kan nästan krypa låter kul,önskar att man själv kan få en gull unge som W....I....L....H.....E......L.....M


Agnes borggren

!


Linda

Vad spännande, då är det kanske krypdags snart?!

Och jo, lunch är ett bra och trevligt sätt att umgås...särskilt om det kommer fika efter ;-)



PUBLICERAT: 2009-05-03, 23:20:10 | URL: http://lan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: