Saknad & mycket känslor, både upprörd, hormonstinn & så
Postat:2009-10-21 Klockan:18:27:47

Sjukling
Jag trodde Wilhelm hade gnuggat in snor i ögonen igår morse, men senare under eftermiddagen märker jag att han är lite gulkletig i ögonvrån.
Ibland blir man trött som när telefonisten inte vill koppla samtalet till någon tillgänglig på BVC & istället kopplar till sjukvårdsrådgivningen där det är 9 minuters väntetid. Jag sitter i bilen utanför Korpen & tror att Wilhelm åkt på en ögoninflammation, jag tror också att det är något om bör behandlas så snabbt som möjligt. Nej, jag gör en fuling. Jag går in på BVC, det är vaccinationer av svininfluensan idag så alla är på plats. Den första jag möter är min sköterska, hon undrar vad vi gör där. Jag säger att jag var i närheten men att vi inte har någon tid bokad & som en skänk från ovan (eller hur man nu brukar säga) så har hon tid för oss. Hon undersöker Wilhelm, tittar i halsen, ögonen & öronen. Wilhelm är jätteduktig hela tiden. Hon säger att han inte har någon ögoninflammation utan det är förkylningen som gått upp till ögonen. Men om han blir sämre ska vi ringa direkt, om ögonen blir röda eller om han knappt får upp dem eller om det börjar rinna. "Om han är bra i ögonen imorgon så kan han gå på dagis men  om han är kletig får du hålla honom hemma då det smittar eftersom det är ett virus", säger sköterskan. Kan inte beskriva hur glad jag är för att vi fick komma in så snabbt även om jag skäms lite för att jag drog en liten fuling och bara klampade in utan att boka en tid. 
Jag ringer till chefen för att berätta att jag kanske behöver stanna hemma i morgon och blir ganska så irriterad över att hon frågar om inte "C" kan vara hemma, jag menar jag skulle väl inte ha ringt då. Jag förklarar att han har ju precis varit pappaledig & nu ska de jobba över imorgon så han kan inte. Hon säger då att jamen du har ju också varit hemma & varit mammaledig och då får han ju vara hemma nästa gång". Jag menar OMG det här är första gången jag ev. behöver vara hemma med min son & jag började att jobba 75% den 7/9 & han har nyss skolas in på dagis. Jag har ju rätt till att få vara hemma & hur vi nu delar upp det mellan oss är ju faktiskt upp till oss. Jag menar det känns ju inte ett dugg kul att ringa för att säga att man kanske inte kan jobba och att då mötas av en otrevlig ton kändes jätte jobbigt efteråt. Kvällen avslutades dock med att vi bestämde att jag skulle ta hennes kvällspass & hon mitt dagpass.
Wilhelm fick vara hemma med sin mamma idag & Maria ryckte in snabbt med kort varsel & var barnvakt tills farmor kunde ta över. Tack snälla ni!

Födelsedag
I går fyllde älsklingen år så jag passade på att hångla järnet med honom på måndagkväll & sa att det är ju sista kvällen jag får kyssa en 27-åring. Han önskade sig en tatuering & nu har han fått ett ganska så bra bidrag så jag är så förväntansfull över att få se exakt vart & hur det blir. Jag vet att det kommer att bli en grym drakliknande sak i asiatisk stil.


Saknad
Annars har jag bara en sak att säga, Wilhelm är helt underbar & jag saknar & älskar honom så. Saknar honom då jag står på jobbet till kl:22. Längtar efter hans goa skratt, busiga upptåg & härliga pussar, hela han.

Hittade de här korten i kameran från det att "C" var hemma & skolade in Wilhelm på dagis.
Haha! Han ser ju för tokig ut!
Wilhelm visar upp sin ena kavatsko (som han har ärvt efter Leo). Den är tydligen ganska god att bita på ibland.


Klämmer på Barbapappa


Är lite tokig & andas genom näsan


Haha! CRAZYLOOK


Det här fotot är taget ikväll
sover sött


Blondes have more fun
Nu har jag varit så där knäpp som jag var förra gången jag var gravid. Jag har blonderat håret själv. Att jag aldrig lär mig!? I måndags var det missfärgat & på huvudet  bar jag ett stort svart hårband för att dölja nyanserna av vitt & gulorange. Idag är det bättre (efter lite färg igår) men...
Men nu får det nog vara så här som det är nu. Håret ska få vila lite innan jag preparerar det igen.


NIna

VIlket tråkigt bemötande av chefen. Tänk positivt, det är inte ditt fel å inget du kan råda över.



Du är säkert snygg i gul-oranget hår med, allt klär en skönhet.



Kram



PUBLICERAT: 2009-10-22, 10:02:56 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
LeeLoo

du är snäll du nina ;-)



PUBLICERAT: 2009-10-22, 11:42:05 | URL: http://leelooos.blogg.se/
clara

Sura chefer kan va ett helvete, men det är bara att stå på dig.





PUBLICERAT: 2009-10-22, 13:11:26 | URL: http://cklaris.blogg.se/
Catti

Håret ser jättefint ut, det lilla man ser.

hu vilken chef.

Hoppas vi snart kan ta den där lunchen.

kramrkam



PUBLICERAT: 2009-10-22, 20:04:34 | URL: http://catti.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: