Liten med magknip
Postat:2010-04-23 Klockan:23:12:00

Jag oroade mig över Oscars missnöje förra helgen så jag ringde till mig en extra vägning på BVC i tisdags. Jag passade också på att prata ut lite med BVC-tanten då allt kändes så jobbigt efter skrikhelgen. Nu är det ny helg & killen har varit gladare i veckan & just nu sover han, så jag har fått ladda upp batterierna igen. På BVC kom vi fram till att det antagligen är magknip som lillkillen lider av. Jag fick lite repitition av babymassagen & tips. Något som fungerat super bra är att pressa Oscars ben mot hans mage & hålla kvar i 4 sekunder, släppa & upprepa några gånger. Kaboom! Släpper på lite gaser i lillmaggen.

Hur kunde jag vara orolig för den här lilla tjockisen?



Wilhelm tycker inte det är så super roligt med all amning, men han är jätte duktig & pysslar oftast på egen hand eller kommer med en bok så vi kan läsa samtidigt. Det händer ju att jag försöker leka samtidigt som jag ammar men det blir oftast inge bra. Det bästa är att amma klart & försöka lägga bort lillebror så att Wille kan få 100%. Wilhelm vill ha uppmärksamhet & han vill vara med sin mamma mer än vad som är möjligt alla stunder. Men han kramar & klappar fint på lillebror för det mesta. Men ibland blir han lite hårdhänt eller gör saker som är farligt & opassande som att försöka lägga sig på lillebror eller rulla på honom. Wilhelm såg nämligen att lillebror kan rulla från mage till rygg & mamma (jag) tjöt till av förtjusning! Jag skrek till pappa "C" - men kolla vet du att han kan rulla från mage till rygg redan!
Såklart att storebror inte vill vara sämre, han kan också rulla. Så han ska alltså rulla precis samtidigt helst på samma plats som lillebror. Så nu när lillebror ligger på en filt på golvet så kommer Wille & säger "rulla, rulla" så jag får skynda mig att rädda lillebror från att bli krossad. Försöker att förklara för Wille att lillebror är liten, han tål inte lika mycket som pappa & barnen på dagis. Men Wilhelm är för liten, han förstår inte riktigt vad allt som jag försöker säga betyder & han förstår inte alls vad det skulle få för konsekvenser.

Jag tror jag ska dö av oro i de ögonblick som han är på väg att sätta sig eller lägga sig på lillebror. Jag springer, jag har skrikit någon gång, man gör det liksom av oro i all hast. Och Wille tittar på mig med sina glada & busiga ögon. Jag säger med allvarlig röst "nej Wilhelm du får inte INTE INTE sitta på lillebror!" & Wilhelm säger "neeee" & försöker slingra sig från mitt grepp. Efter en sån incident måste jag kolla hela tiden så inget händer igen. Jag går ut lite snabbt till köket, sedan smyger jag & kikar på killarna, då sitter Wille & leker med duplo. Jag går tillbaka till köket sedan kollar jag till dem igen, då klappar Wille på Oscar. Jag går in & berömmer honom, säger "åh, vad snäll du är mot din lillebror". Wilhelm tar tag i lillebrors fot & killar "killekillekill". Killar du lillebror? frågar jag "Aaaa" svarar Wille.


Astrid

naaw.. vad söt Willhelm är mot Oscar :D Det måste vara roligt att se dem tillsammans sådär och hur Wille pysslar och donar med lillebror



kram på er



PUBLICERAT: 2010-04-24, 14:23:39 | URL: http://nogg.se/nova08
Astrid

Måste bara fråga.. Är ni nöjda med nya vagnen?



PUBLICERAT: 2010-04-26, 08:04:20 | URL: http://nogg.se/nova08
Astrid

Kul att ni äe nöjda med den. den ser himla smidig ut.. I novas vagn som hon har nu är det inte heller liggläge men hon somnar också iblnad i den ändå :D



kram kram



PUBLICERAT: 2010-04-26, 20:05:21 | URL: http://nogg.se/nova08

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: