I diket
Postat:2010-12-17 Klockan:00:45:33

Bilen gled ner i diket när Pappa "C" & Wille skulle till besiktningen & Ica, så det blidde inget mer åka av för idag! Wille var lycklig över att det kom en traktor. Han satt helt cool i bilen i diket när pappa sprang å hämtade hjälp. Jag klädde på Oscar & mig själv, fort, fort. Tog vagnen & sprang ut till bilen som stod några meter från huset. Öppnade dörren & skrattade när jag såg Wille som lungt satt å kollade ut genom fönstret. Vi pratade lite å jag sa att pappa sprungit och hämtat en traktor som skulle komma och dra upp bilen ur diket. Wille jublade "jaaaa en traktor". Han var över lycklig nästan hela dagen över traktorn men något besviken att det inte fanns någon mjölk hemma.
"Vi kanske kan åka på affären & handla mjölk", sa jag. Men vi kom fram till att det kanske var lite onödigt att åka eftersom vi inte visste om bilen var 100 och det var mörkt å så. Vi åker imorgon istället. Men sköna Wille tyckte absolut att vi skulle handla mjölk ikväll. Jag sa "men vi vågar nog inte, tänk om vi hamnar i diket" Wille säger "ja vi åker i diket så kommer en traktor!" det lyser i ögonen på honom & han tycker att vi genast ska klä på oss och gå ut. Härliga Wille!
Tur säger jag att båda mina hjärtan klarade sig bra.
Jag sa till "C" -ring besiktningen & säg att du kört i diket.
Varav han säger "jag körde inte i diket",
jag: "körde du inte i diket!"
han: "nej jag gleeed"

Word!


Maria

Hahaha ja det är stor skillnad på att "köra" och "glida", killar...:-) Men vilken tur att det gick bra, trots att Wille blev utan mjölk. Oj vad han verkar duktig på att prata förresten! Hoppas allt är bra med er! Kram



PUBLICERAT: 2010-12-17, 10:01:38 | URL: http://Skralte.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: