Näsfrida?
Postat:2010-03-24 Klockan:20:58:55

Idag, imorse stod Wilhelm i spjälsängen & tyckte som vanligt att mamma skulle kliva upp. "Mamma kom" sa han plötsligt. "Vill du att mamma ska komma" svarade jag. Då sträckte han ut armarna & sa "komma, komma, komma" så söt! Då var det ju bara till att kliva upp, vem kan ligga kvar då!?
På förmiddagen hade jag en arbetskompis här på en fika. Wilhelm verkar tro att han ska få en present av alla som kommer och hälsar på oss. Jag såg hur han sken upp då han fick se hennes kasse & vilken tur han hade, han fick såpbubblor! Så idag har vi bubblat järnet. Oscar fick en lillebror body & söta tossor till. Mamma (jag) fick också en present; badsalt & skrubbhandske. Då "C" kom hem från jobbet utbrister han "åh vad mysigt, ska du skrubba mig någon dag". Hm, morr det är ju MIN present, tänkte jag. Är det någon som ska skrubbas så är det väl jag!? Haha! Denna småbarnstid, då kan man verkligen längta efter att bli omhändertagen. Jag längtar efter en klippning, fotvård, massage eller dyligt. Men vem gör inte det? Sånt är ju bara så gött!
Det blir nog en klippning ganska snart i alla fall, får längta tills dess...
Oscar är bättre MEN natten var hemsk, han blir så tät att han har svårt att äta på nätterna & då skriker han. Vi har inte köpt ny koksaltslösning utan kör bara med Neseril näsdroppar vilket INTE är att rekommendera. Imorgon skall koksaltslösning & ev. en sk. näsfrida inhandlas.
Men jag har en fråga. Är "näsfridan" bra?

Ikväll har jag kört lite poweryoga här hemma i vardagsrummet, har ett 20-minuterspogram som jag har börjat köra lite grann. Är grymt sugen på att börja träna.
Läste att imorgon är det våffeldagen! Våfflor är så gott, jag tänkte att jag ska göra smeten själv & inte köpa färdiga påsar.. Gu, vad gott det ska bli!


clara

Hela Max första halvår använde vi näsfrida och koksalt dagligen. Det fick han redan på BB. Så det är verkligen att rekommendera. Och använd alltid koksalt en halv minut innan näsfida så behöver man inte ta i och det går mycket lättare.



PUBLICERAT: 2010-03-25, 07:53:44 | URL: http://cklaris.blogg.se/
Catti

Vad fin dinblogg har blivit. Jättehärlig.



Näsfrida kan jag varmt rekommendera.

kramrkam



PUBLICERAT: 2010-03-25, 19:18:01 | URL: http://catti.blogg.se/
Nina

Phu... nu är jag klar här. Tror jag. Eller vad tycker du?



PUBLICERAT: 2010-03-26, 00:11:57 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
malena

Har använt den i 12 år och jo jag älskar den



PUBLICERAT: 2010-03-26, 20:16:48 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Maria

Hot Mama, gud vilka fina bilder på dig : ) Hoppas Oscar lilla mår bättre nu! KRAM på er



PUBLICERAT: 2010-03-27, 20:27:24 | URL: http://skralte.blogspot.com
Elin

Shit va snygg bloggen blev



/Elin



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: