En liter strösocker
Postat:2010-05-07 Klockan:22:23:36

Bombar på med min bildblogg. Kan själv inte få nog av mina fina killar, njuter av dem så gott jag kan. Men igår var jag en hemsk mamma som vrålade så att Wille blev rädd för mig. Ibland blir det bara så fel. Jag lackade ur rätt så rejält då han satt gladeligen & skakade ut en liter strösocker i soffan i vardagsrummet. Vilken tur att härliga pappa "C" tog lilla Wille i handen & tog det hela på ett mer pedagogiskt sätt. Tur att man är 2 ibland! Tack kärleken!

Ikväll är jag dock ensam med killarna & självklart så är det just då som de båda ligger & sussar gott. Så typiskt! Händer typ aldrig när min kära "C" är hemma, nej då ska Oscar vara i mammas famn precis hela tiden ända tills det är dags att lägga sig i sängen. Väl i sängen ska det snuttas & mysa, så jag & "C" har inte mycket egentid. Men vi vet ju att det Är så den här första tiden & jag vet att jag kommer att sakna det. För det är ju så mysigt!

Igår bakade jag & Wille kanelbullar, jag joggade med vagnen. En bra dag med andra ord!
Idag sov båda killarna middag samtidigt, jag yogade & hann sova en stund. Skit bra dag!

Så mig går det ingen nöd på. Så som det känns just nu så får tvåbarns chocken stå för någon annan.
Men visst finns det dagar!
Som häromdagen när jag skulle fixa mat lite snabbt, barnen grät & jag stämde in med lite låtsas gråt & bad dem att gråta lite mer & lite högre. Sedan utbrast jag "åh vad härligt, det är ju som på ett riktigt dårhus här."

Här kommer bilderna

En nöjd kung Oscar


En missnöjd kung Oscar


En ledsen kung Oscar


En glad kung Oscar


Prins Wilhelm & kung Oscar


Prinsen
lite blå i pannan, halkade & slog i pannan i tv-möbeln idag


Ute i kylan


Med mamma (i nyfärgat hår) & bollen


Astrid

känner igen det där då det bara brister.. Ibland gör det de för alla.. Då är det som sagt tur att man är två.



Vilka härliga bilder på er. Visst är det skönt nu när det är vår :D



kram på er



PUBLICERAT: 2010-05-08, 07:14:50 | URL: http://nogg.se/nova08
clara

Håller med både dig och Astrid, tur att man är två! För nog kan man bli minst sagt galen ibland, men som du säger så klokt, man kommer sakna tiden sen.

Kramar



PUBLICERAT: 2010-05-08, 07:51:42 | URL: http://cklaris.blogg.se/
Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Åh nej strösocker soffan. Sånt trodde jag inte prinsar höll på mig, snarare små troll ;-)



Jag instämmer med de två föregånede att nog tappar man tålamodet ibland.



Välkommen att kika förbi min nya blogg: http://bloggande.ninaruthstrom.se



PUBLICERAT: 2010-05-08, 14:57:55 | URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Catti

Tålamodet är det inte så gott om här heller och tydligen har min käre son inte några stora protioner av den varan heller.

Tycker du är grymt duktig mamma.

kramkram



PUBLICERAT: 2010-05-10, 19:08:31 | URL: http://catti.blogg.se/
LeeLoo

vad söta ni är, så glad att ni finns! Tack!



PUBLICERAT: 2010-05-10, 22:40:55 | URL: http://leelooos.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: