Dilemma
Postat:2010-10-31 Klockan:22:56:02

Just nu har jag ett dilemma.
Plugga, jobba, starta eget, stjäla pappadagar!?
Hade varit gött att vinna på LOTTO.
Eftersom pappa "C" pluggar & snart har praktikperiod så betyder det att familjen måste anpassa sig lite. Känns dumt att skola in barnen på dagis för 3 månader för att sedan få sluta och flytta för att börja på dagis på annan ort i 6 månader för att sedan flytta igen.
Så om barnen ska vara hemma, då är plugga på distans eller jobba några dagar i veckan ett bra alternativ.
Hm... Jag tänker så det knakar & den 5:e ska jag prata med en studievägledare. Ev. blir det några kompletterande kurser på VT för att sedan jobba i sommar, förhoppningsvis på Gotland och kanske blir det beteendevetenskap på distans hösten 2011 eller så blir det jobb, jobb i Norrland. Kanske startar jag ett eget företag inom friskvård. Why not!
Det är en ny sits det här, att befinna sig på ny ort & vara på väg bort (hem) för att sedan landa någonstans i närheten igen. Men ingenting är säkert utan det beror helt på vart "C" får praktik, hoppas det blir på gotland, barnen står i dagiskö & jag har koll på arbetsmarknaden. 
Kommer vi att hitta ett bra boende efter sommaren, då vi funderar på Sundsvall tillfälligt, tills "C" är klar till sommaren 2012. Läskigt att inte veta vart vi ska bo, vad jag ska göra, vart barnen ska gå på dagis å så där.
Men jag ser en ljusning där borta, snart kommer nog allt att falla på plats.


Jag tänkte på det idag, vilken tur jag har som har 2 så fina pojkar. Fan va bra det känns!





Maria

Åh fy vilket dilemma, förstår att det är svårt. Längtar ni tillbaka till Gotland? Norrland säger du, har ni funderat på Åre? :-) Vore ju kul att sesngn gång, kanske i Sundsvall eller på Gotland då vi funderar på Fårö i sommar igen! Ha det bra och lycka till med alla funderingar! Kram kram



PUBLICERAT: 2010-11-01, 06:16:07 | URL: http://Skralte.blogspot.com
astrid

åh, det är så jobbigt att leva i ovisshet. Inte veta hur man ska göra och var man ska bo (jag och Micke hade det ju lite likadant förut). Men allt ordnar sig, det gör det alltid, på ett eller annat sätt..



kram på er



PUBLICERAT: 2010-11-01, 07:48:55 | URL: http://www.nogg.se/nova08
LeeLoo

Maria - jo vi längtar tillbaka en del! Vi har inte funderat på Åre, Sundsvall däremot för en period. Vi kanske kan ses i Sundsvall någon gång nästa år, eller ev. på Gotland till sommaren. Hade varit skoj med en liten" familjelivsträff".



Astrid - Jo visst är det väl så, men när man har barn. då tänker man ju hela tiden på deras bästa ;-) Det är lite tufft i ovissheten ;-)



PUBLICERAT: 2010-11-01, 22:57:09 | URL: http://leelooos.blogg.se/
LeeLoo

Tack för att ni kommenterar, blir så glad!



PUBLICERAT: 2010-11-01, 22:58:15 | URL: http://leelooos.blogg.se/
Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hm.... lurigt.

Hoppas studievägledaren kan ge npågra bra tips å råd.

det är ju rätt energikrävande att inte veta vart man är påväg liksom, åtminstonde tycker jag det.

Men snart ska du se att du kommer på det. Lycka till vilket val det än må bli.



Kram



PUBLICERAT: 2010-11-02, 11:24:34 | URL: http://bloggane.ninaruthstrom.se
Linda Rasmusson

Förstår precis hur du känner!

Vi är i samma sits, nästan iaf. Johan som kanske ska plugga i Stockholm, om han kommer in på skolan. Hus som ska hyras ut, om det går. Jag och Martin som kanske ska flytta med till fastlandet, eller stanna kvar här så länge. Jag som ska få tag i nytt jobb om vi flyttar allihop osv osv.

Och det ÄR jobbigt att inte veta någonting. Att ha 15 olika alternativ och inte veta när, vad och hur man kan välja.

BRA däremot att du tagit kontakt med en studievägledare. Hoppas det kan göra dig lite klokare :-)

Kramar!



PUBLICERAT: 2010-11-03, 20:07:17 | URL: http://rasmussons.blogg.se/
LeeLoo

Tack, tack så mkt Linda å nINA.

Och Linda jag har lämMnat en kommentar på din blogg



PUBLICERAT: 2010-11-04, 13:09:54 | URL: http://leelooos.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: