Upp & nervända söndag
Postat:2009-01-18 Klockan:18:15:47

C står i köket & steker svamp & jag hör hur Wilhelm övar på sina ljusa toner. Vi har haft en jätte konstig morgon då vi gick upp vid åtta tiden för att äta frukost & mata på lillkillen lite extra mat i form av ersättning. Efter det att vi varit uppe i två-tre timmar så gick vi & la oss igen & sov rekord länge. Klockan var närmare ett när vi klev upp igen, helt tossigt & halva dagen hade passerat förbi.
Nu har jag varit ute & gått ca: 1 timme. Wilhelm var grinig & gnuggade sig i ögonen så då bestämde jag mig för att ta en promenad. Han är väldigt trött just nu, sover ganska många timmar per dygn. Jag hade bokat tvättstugan men när jag kommer dit hade jag inget bokat!? Nu ska jag tvätta klockan 19 istället.

Vi har köpt en lägenhet, en trea i samma område. Men vi bor nu i en tvåa och det är en hyres så det blir familjens första egna lägenhet. Ska bli så spännande, det är inflyttning den 13 mars. Så nu ägnar jag dagarna åt att planera lägenheten i huvudet, funderar på vad som passar i inredningsväg. Sitter & kikar på möbler på olika internetsidor & drömmer mig dit. Något som kommer bli hur skönt som helst är att det finns både tvättmaskin, tumlare & diskmaskin i den nya lägenheten. En dröm för mig som har en liten Wilhelm här hemma. Oj, vad vi ska tvätta. Men visst tänker jag på miljön! Kommer att tvätta lagom!

Nu är det dags att laga middag, vi kommer att äta heta räkor med ris. Men jag hoppar över paprikan för det är inget som C gillar. Här kommer receptet:


1 purjolök
ev. 1 burk champinjoner eller några färska
200-300 g räkor
stor burk creme fraiche
ev. paprika
curry
chilikrydda
cayennepeppar
paprikakrydda
salt
peppar


fräs purjolök (och ev. champinjoner) med curry
blanda i creme fraiche och låt koka ihop
krydda med chili & övriga kryddor
(koka med paprikan på slutet)
& allra sist i med räkorna & låt de bli varma

servera med ris eller tagliatelle
& gärna ett vitlöksbröd
kanske ett glas vin


Malin hejdenberg

Heej.. roligt med en egen lägenhet..ni flyttar in på min födelsedag :) ja hade mest av allt velat köpa hus men vicka priser :!!! :S Kul att läsa din blogg.. Hoppas allt e bra ..



PUBLICERAT: 2009-01-18, 19:17:42 | URL: http://malinhejdenberg.blogg.se/
nina

gott!

skule va kul att få se en bild på kalaset



PUBLICERAT: 2009-01-18, 19:25:26 | URL: http://torrbollen.blogg.se/
Anonym

goaste killekillen, åh vad han kan! mosters hjärta.

måste genast visa storkusinerna.


nina

å så mumsigt det ser ut. kanske man skulle prova en dag



PUBLICERAT: 2009-01-18, 21:43:45 | URL: http://torrbollen.blogg.se.
catti

det så himla gott ut. grattis till lägenheten



PUBLICERAT: 2009-01-20, 08:23:04 | URL: http://catti.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: