Dyk
Postat:2009-03-24 Klockan:14:58:25

Yes! Idag fick vi dyka på babysimmet! Det var jätte kul att se lilla killen gå ner under ytan & komma upp igen. Han klarade det galant!
Det är tisdag. Wilhelm vaknade som på beställning strax innan halv sex imorse, vilket är helt som vanligt nu förtiden. Jag  byter bajsblöja, vilket också är vanligt nuförtiden men idag fixade jag en flaska ersättning och hoppades att han skulle somna om. Men inte..
Jag är super trött så tidigt men pallrar mig upp med en önskan om att vi ska somna om snart igen. Tjugo i sju åker pappa C till jobbet & tiden går. Vid tio över tio börjar babysimmet & innan dess ska han sova annars blir han nog super grinig, tänker jag. Han är otroligt grinig hela morgonen men vägrar att sova här hemma. Och om jag ändå hade haft möjlighet att klä på honom & lägga honom i vagnen men just idag var & är det snöstorm på gotland. *suck* Jag tar ut honom i babysittern & han skriker för fulla muggar hela vägen ut till bilen. Men väl i bilen med motorn igång bli han lugn & han somnar precis strax innan vi svänger av på vägen mot badanläggningen. Väglaget var hemskt & sikten ännu värre. Ett trafikmeddelande på radion ropade ut att flera vägar var avstängda & flera trafikolyckor hade inträffat och de sa att man borde undvika att ge sig ut på vägarna om man kunde. Jag hoppades att snökaoset skulle ge sig, lämnade wille i bilen för att gå och kika så att de verkligen var bad i dag, men det var det ju. Trodde aldrig att han skulle klara badet med glada miner idag men han var en solstråle hela tiden, som vanligt, kanske lite mer dämpad än vanligt med han myste runt & var go. Jag var nästan lite irriterad på att han varit så tjurig med att sova på förmiddagen men eftersom han höll sig på en bra nivå så är han förlåten. Hehe! Idag berikade vi våran pinsamma badlista med ett par bajsiga wille badbrallor men, han fick följa med mig in i duschen och det gick bara fin fint. Nu på eftermiddagen ser det ut som om snöstormen har lagt sig.Skönt!

Wille 06:30 pip


Glad i hågen som vanligt på morgonkvisten


nina

ja mkt bajs bliré he he...

duktigt att dyka



PUBLICERAT: 2009-03-24, 16:12:25 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
catti

skönt att han var glad ändå

morgonpigga barn är mysigt, hihi



PUBLICERAT: 2009-03-24, 16:57:15 | URL: http://catti.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: