Flyttar snart
Postat:2009-03-10 Klockan:21:47:23

Flyttar på fredag så tiden går åt till att packa kartonger & ta hand om lille Wille. I dag har vi däremot tagit ett avbrott i från "packandet" för att gå på våran tisdags aktivitet nämligen babysim. Wilhelm bara älskar att bada & han skriker av förtjusning då han kommer ner i poolen. Något som var mindre roligt idag var att jag *host* höll på att bloda ner hela anläggnigen med mens. *urk* Mindre kul & pinsamt! Vi har nog aldrig varit så snabba ifrån babysimmet som vi var idag....
I kväll har Wilhelm fått smaka någon sorts "godnatt havre välling" som kom med posten från en barnmatskedja. Blir intressant att se om han sover gott på den. Vi har börjat att införa en kvällsrutin, då Wilhelm ska nattas mellan kl:19-20 ungefär. Men han blir ofta ledsen när han ska sova & det är inte så kul. Det liksom sliter i bröstet på mig när han är så ledsen. Vissa kvällar somnar han bra & utan skrik, men ibland är det jobbigt. Hoppas det blir lättare med den biten snart. Nu har pappa C fått natta honom flera kvällar i rad. Men jag får kämpa med att inte gå in & ta över allting. Jag ger ändå upp när han inte somnar & då han gråter (då får han vara vaken längre). Men C lyckas på nått sätt att natta honom. Jag som mamma vill liksom ta fram tuttarna för då blir han ju tyst & snuttar. Men just nu är det så att så fort jag ska gå iväg med mina tuttar så vaknar han igen (förr eller senare).
Men när C nattat honom då sover han jätte bra...
Det är skönt att vi är två som kan hjälpas åt!

Badar av sig allt klor & busar, här hemma i badkaret med pappa.


malena

Förstår att ni har mycket nu men du kan väl höra av dig när ni flyttat för en fika!!



PUBLICERAT: 2009-03-11, 20:35:17 | URL: http://vimsigmamma.blogg.se/
Linda

Oj vad dålig jag varit på att läsa bloggar känner jag...Men det innebär alltså att ni flyttat nu? Hoppas allt gått bra och att ni kommer trivas i nya lägenheten!

Pool- och mensincidenten lät förresten rätt rolig när man läste det...förstår dock att det inte var så kul "live"....usch, pinsamt.



PUBLICERAT: 2009-03-15, 17:02:25 | URL: http://lan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: