Debuterade med Thor i fälttävlan
Postat:2009-05-25 Klockan:11:19:09

Har haft en bra helg ute på landet. Fredagen spenderade jag med Wille på landet & på hästryggen ca: 1 timme, sedan skulle det smörjas & fixas med både hästens & min utrustning, för i helgen var det tävling både lördag & söndag. Jag tävlade en 2-dagars fälttävlan i debutantklass. Fälttävlan består av flera olika grenar, i debutantklassen rids ett dressyrpogram, (då hästen rör sig i olika gångarter för att se samspelet, mjukhet, lydnad, ryttarens sits o.s.v.) hoppning på bana med 90 cm hinder inom tiden & slutligen det roligaste av allt: terränghoppningen med maffiga fasta hinder, "trappor" och vattengravar m.m.
Terrängbanan i Bunge är jätte fin, det har varit nationella tävlingar där så banan är i bra skick.
Jag tror att jag kom på fjärde plats men det var bara 7 st med i våran klass, men de som klarade terrängen felfritt inom tidsramen och hade minst 50% i dressyren plus felfri banhoppning fick en rosett. Jag visste inte riktigt hur jag låg till & när prisutdelaren sa att det var 3 st i våran klass som skulle få rosett så räknade jag genast bort mig själv. Men så hör jag mitt namn ropas upp & jag fick gå fram & ta emot en rosett. Jag var godkänd! Men hon som egentligen vann (hade flest poäng) fick ingen rosett eftersom hon hade överskridit tiden i terrängen med 6 sekunder. Efter prisutdelningen gick jag & Louise (som också hade tävlat) fram till "sekritariatet" & frågade vad vi hade fått för tid i terrängen. Louise på sin häst Diablo hade fått tiden 3:51 min & jag på hästen Thor hade sån  j-kla tur att vi hade 4 min prick & det var det mesta som man fick ha. Ibland ska man ha tur!


nina

Grattis. Du verkar vara en mkt duktig ryttare, så tur kan man väl inte kalla det.

Hur många rosetter har du fått totalt? Sparar du alla?



Tack för dina snälla ord du skrev på min blogg. Kram till dej.



PUBLICERAT: 2009-05-25, 16:00:59 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
catti

Grattis, vad kul att det går så bra för dig. Måste kännas skoj att ha tagigt upp ridningen igen



PUBLICERAT: 2009-05-25, 18:17:24 | URL: http://catti.blogg.se/
svärmor

GRATTIS!!

Du är ju duktig på hästryggen,

fast du haft så långt uppehåll,

du får fixa en rosett-vägg hemma.


LeeLoo

tack tack! Jo, det är jätte skoj! Jag sparar alla rosetter från & med nu i alla fall. De gamla har jag tyvärr slängt men jag har väl typ 6 st minst, från i år. :-)



PUBLICERAT: 2009-05-27, 19:31:44 | URL: http://leelooos.blogg.se/l

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: