Impad
Postat:2009-09-23 Klockan:20:48:01

Blev så imponerad av Wilhelm på babysimmet i tisdags. Vi har nu kört vissa övningar några gånger och nu börjar han ta intiativ till att göra saker själv. Tidigare har jag hållt i hans ben & gjort sparkrörelser men nu sparkade han själv. Samma sak när vi gör en övning från rygg till mage, nu vänder han själv. Han fick inte några kallsupar då vi dök under vattnet tillsammans heller utan han måste ha hållt andan efter jag räknat till tre & demonstrativt tagit en djup inandning. Vi fick även prova simfötter på barnen, så jäkla sött med små simfötter.
På slutet skulle vi göra en övning då Wilhelm ska hålla fast i mina axlar & sitta på ryggen när jag simmar. Men då släpper ungen taget hela tiden & jag kämpar med att han inte ska försvinna under ytan. Men då sa ledaren att jag skulle lära honom genom att släppa taget. Jag släpper taget och Wilhelm åker under ytan och simmar åt andra hållet, jag fiskar upp honom efter ett tag & då klappar han händerna och ser jätte glad ut. Så var det med den läxan!? Hihi!

Idag har jag jobbat hela dagen, farmor har sett efter Wille & de hade varit på biblioteket på sagostund. Sedan kom de & hälsade på mig på jobbet. Jag fick en lång kram av Wilhelm och jag bytte om och vi gjorde sällskap till busshållsplatsen. Lisa & Wille åkte buss, jag tog cykeln hem. Imorgon ska jag till tandläkaren & Wilhelm ska få vara hos Max, Clara & Johan. Min barnvakt är sjuk men som tur är fick Wille vara hos Max. Tack snälla!
Tror att vi drar på Klapp & Klang efter jag har varit hos tandis imorgon.


NIna

Men så duktig han är. Jag ångrar mig lite att jag inte ställt mig i kö till babysim. UNdrar omd et är för sent nu?

Lycka till hos tandis!



PUBLICERAT: 2009-09-24, 07:31:13 | URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
LeeLoo

tror inte det är för sent till badet!



PUBLICERAT: 2009-09-30, 19:49:24 | URL: http://leelooos.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: