Gotland = hem
Postat:2010-11-07 Klockan:00:56:48

Mamma jag mår inge bra sa Wille idag vid frukostbordet. Usch vad hemskt det var att höra det. Jag frågade hur han menade och om han mådde illa, hade ont i magen eller så. Då säger han att han inte mår bra hemma. Då liksom sticker det ju nästan till i hjärtat på mig. Men vad menar du med det? Han upprepar flera gånger att han inte mår bra hemma och så säger han att han vill vara hemma någon annanstans. Jag känner mig lite nervös & rädd. Vad menar han? Sedan säger han att han vill åka hem till Gotland.
Han är 2 år & vill flytta tillbaka till Gotland!
När vi sedan lite senare är ute för att få honom att sova middag i vagnen så frågar jag vart vi ska gå, då tycker han att vi kan gå till Gotland. Jag förklarar för honom att det är långt dit, vi kan inte gå med vagnen till Gotland. Först måste vi åka bil jätte länge och sedan båt.

Jag funderar ju såklart en hel del vad han kan ha hört, har någon av oss föräldrar sagt något i telefonen eller så. Har vi pratat med varandra så han kan ha hört. Hur kan det bara komma sig att han säger så nu? Vi har ju bott här ett tag nu... Ingen av oss har sagt att vi inte mår bra hemma. Fast om sanningen ska fram så har vi ganska trist i mellanåt. Det finns inte så mkt att göra & vi längtar ju hem en del. Men så illa är det väl inte. Jag menar vi har ju varandra.
Men...
Vad tror ni?


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Nämen lilla gubben. Oväntat att han säger så bara två år gammal liksom.... ja jag vet inte vad jag ska tro. Kanske längtar han verkligen till gotland.



Ang förra inlägget så är det så glädjande att läsa att du är nöjd med dej själv som du är med eller utan volanger och tigerränder.Jag tycker du är jättefin.



Kram



PUBLICERAT: 2010-11-07, 14:11:32 | URL: http://ninaruthstrom.se
Clara

Oj va jobbigt. Trots att dom är så små så finns det så mycket känslor och tankar i dom.



PUBLICERAT: 2010-11-07, 20:13:26 | URL: http://cklaris.blogg.se/
malena

Hu vad jobbigt och vi saknar er massor


Marianne

Även de små har känslor. Viktigast är nog att låta honom känna det han känner. Att han blir tagen på allvar. Det är ju faktiskt rätt mänskligt att sakna saker som man blivit tvungen att lämna. Det betyder inte att allt är dåligt med att flytta. Jag tycker det är rätt fantastiskt att han faktiskt kan sätta ord på sin känsla. Kram på er! /Marianne


LeeLoo

Tack nina & tack alla för era kommentarer. Det är rätt fantastiskt med de små och det är helt nytt att Wille uttrycker sig på det här sättet. Idag har han inte nämnt någonting om Gotland. En sak är väl klart i alla fall, han saknar Gotland som ni säger & han ska få känna det han känner. Och jag ska försöka stå bredvid å våga låta honom göra det. Om ni förstår hur jag menar...

Kram på er



PUBLICERAT: 2010-11-07, 23:39:44 | URL: http://leelooos.blogg.se/
Maria [Fotoblogg]

Vilken söt blogg ;)



PUBLICERAT: 2010-11-08, 00:47:52 | URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Lisa lindahl

Tänk om det var efter jag prata med honom i telefon,för jag sa ju att farmor längtar efter dig på Gotland??


Lasse

Vad fina dom är saknar er krama Conny barnen

Lasse som ovan var rädda om er



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: